Om gebruik te kunnen maken van de COV controle en om rechtstreeks elektronisch te kunnen declareren vanuit ons logopedie EPD naar de zorgverzekaars hebben wij een koppeling gemaakt met Vecozo. Wij hebben ervoor gekozen om niet met ingewikkelde systeemcertificaten te werken maar met een machtiging die je direct bij Vecozo in kan stellen. Op deze manier heb je voor onze logopedie software geen systeemcertificaat nodig en hoef je daar dus ook geen backups van te maken en te onderhouden.
Nadat de toestemmingsverklaring bij Vecozo is ingesteld krijgen wij automatisch een bericht van Vecozo en wij zorgen er meteen voor dat het EPD goed is ingesteld en dat je kunt declareren. Je hoeft verder niks meer te doen, hoe fijn is dat?
De declaraties worden gewoon onder de AGBcode van jouw praktijk ingediend en nadat de zorgverzekeraars de declaraties hebben goedgekeurd worden de bedragen direct gestort op de bankrekening die je hebt doorgegeven bij de zorgverzekeraars waarmee je een overeenkomst hebt gesloten.
Hoe stel je een toestemmingsverklaring bij Vecozo in?
Als je als logopedist bij Vecozo bent aangemeld kan je inloggen op hun website en vervolgens kan je ons machtigen zodat het systeem de declaraties in mag dienen onder jouw AGBcode. Hoe dit stap voor stap werkt hebben we hier onder uitgelegd.
- Als contactpersoon roep je het scherm met toestemmingsverklaringen op door in te loggen op de website van Vecozo met uw persoonlijk certificaat. Rechtsboven in de navigatiebalk kan je op je gebruikersnummer van je certificaat klikken.
- Klik in het dropdown menu op “Mijn gegevens”.
- Klik in het menu dat u nu ziet op “Algemene instellingen”.
- Klik op de knop “Mijn toestemmingsverklaringen”.
- Klik daarna op de knop “Voeg toestemmingsverklaring toe” om een nieuwe toestemmingsverklaring aan te maken.
- Selecteer in de keuzelijst “Applicatie” de dienst waarvoor je een toestemmingsverklaring wilt aanmaken of toevoegen. Hier kan je dus kiezen voor COV controle of Zvw/Wlz declaraties. Als een van deze niet in de lijst staat dan kan het zijn dat er al een toestemmingsverklaring voor deze dienst is afgegeven. Kijk dan bij de mogelijkheid om een reeds afgegeven toestemmingsverklaring te verlengen.
- Selecteer in de keuzelijst bij “Type instantie” het soort partij waarvoor je een toestemmingsverklaring wilt toevoegen. Kies hier voor “Tussenpartij software”.
- Selecteer in de keuzelijst “Geef toestemmingsverklaring aan” onze bedrijfsnaam “Digital Partner”.
- Als laatste kan je de einddatum van de toestemmingsverklaring opgeven. Deze einddatum kan maximaal 2 jaar in de toekomst liggen. Wij raden aan om de einddatum op de maximale 2 jaar toestemming in te stellen.
Klikt vervolgens op de knop “Doorgaan” en lees de disclaimer. Geef aan dat je akkoord gaat met de disclaimer nadat je die hebt gelezen en klik op “Opslaan” om de toestemmingsverklaring aan te maken.
Voordat de toestemmingsverklaring verloopt, meestal dus na 2 jaar, krijg je van Vecozo een aantal herinneringen per email over het verlengen van de toestemmingsverklaring. Zodra je die melding krijgt is het belangrijk dat je de toestemming verlengd zodat je COV controle en declaraties gewoon door kunnen gaan. Bij het verlengen van de toestemmingsverklaring bij Vecozo kan je weer een einddatum opgeven van maximaal 2 jaar.
Hoe verleng je een toestemmingsverklaring bij Vecozo?
Wanneer een toestemmingsverklaring bijna verloopt krijg je als Vecozo contactpersoon 30, 15, 2 en 1 dag voor de verloopdatum een herinnering per email.
Om de einddatum van de toestemmingsverklaring te wijzigen kan je via de knop “Mijn toestemmingsverklaringen” de afgegeven verklaringen aanpassen door achter de toestemmingsverklaring op het wijzig icoontje te klikken. Hierna kunt u een nieuwe einddatum tot maximaal 2 jaar in de toekomst instellen. Klik vervolgens weer op “Doorgaan” en daarna op opslaan.

Hulp nodig?
Mocht het je niet lukken om de toestemmingsverklaring bij Vecozo in te stellen dan helpen we jou natuurlijk graag. We kunnen heel makkelijk op afstand met je meekijken en je via jouw computer helpen met het instellen van de toestemmingsverklaring.
Neem daarvoor contact met ons op. Het fijnste is om een afspraak te maken maar heel vaak kunnen we je ook meteen helpen als je belt.